Świetny pomysł trafia do realizacji

Wszystko zaczęło się w 1992 roku na konwencie graczy w USA.

Z firmą Cartamundi nawiązali kontakt Richard Garfield i Peter Adkison, dwaj ambitni pomysłodawcy, którzy przedstawili swoje rewolucyjne podejście do gier polegających na wymianie kart między graczami.

Nowa gra, bazująca na tradycyjnych taliach kart, wymagała specjalnego przygotowania produkcji w związku z innowacyjnym sposobem zestawiania. Całe przedsięwzięcie wyglądało na dość skomplikowanie, ale nasi inżynierowie byli pewni, że odpowiednio zmodyfikowana maszyna w naszych zakładach w belgijskim Turnhout będzie w stanie wydrukować nowe karty.

Testy produkcyjne potwierdziły, że inżynierowie mieli rację i w 1993 roku pojawił się dodatek Alpha Expansion do gry Wizards of the Coast.

Transport odrzutowcem

Sukces był tak ogromny, że większym problemem niż sprostanie niekontrolowanemu wprost zapotrzebowaniu na Alpha Expansion było znalezienie sposobu dostarczenia ogromnej ilości kart do USA.

„Musieliśmy wynajmować jumbo jety, które transportowały karty z Belgii do USA”.

Peter De Weerdt, kierownik ds. globalnych klientów i produkcji gier

Po dodatku Alpha pojawiły się kolejne liczne rozszerzenia i nowe wersje gry, a w 1994 roku firma Cartamundi wydrukowała już ponad miliard kart do gry Wizards of the Coast.

 

Magic

Za grą takich rozmiarów trudno już było nadążyć, a realizowane co roku cztery nowe, międzynarodowe odsłony tego samego dnia zaczęły przerastać możliwości produkcyjne jednej belgijskiej fabryki. Firmy Cartamundi i Wizards postanowiły przenieść produkcję tak popularnych kart bliżej największego rynku zbytu.

Wydawało się, że nowa gra, często nazywana Magic, nigdy nie straci popularności, ale po piętnastu latach sukcesów zaczynała tracić już nieco na innowacyjności. Gra miała sporą grupę zagorzałych fanów, ale twórcy chcieli wnieść do rozgrywki coś nowego.

Same karty i mechanika gry, które w dużej mierze przyczyniły się do jej ogólnego sukcesu, pozostały podstawą każdej nowej edycji, ale ówczesne metody produkcji pozwalały już wprowadzać kolejne, różnorodne innowacje.

Strategia hybrydowa

W 2007 roku Wizards of the Coast postanowili rozpocząć kolejny rozdział i zaczęli starać się o pozyskanie innego typu graczy oraz zainteresowanie nowych odbiorców, kładąc większy nacisk na prawa autorskie i wrażenia z gry. Zarówno dla zakładów produkcyjnych, jak i dla graczy był to ekscytujący okres innowacyjnych zestawów i przedmiotów kolekcjonerskich. Dało się zauważyć ponowny wzrost znaczenia marki.

Firma Cartamundi, nie pozostając w tyle, zdążyła do tego czasu otworzyć nowy zakład w Dallas, który pozwalał na produkcję wysokiej jakości przedmiotów kolekcjonerskich, jakich oczekiwano w Wizards, oraz dostarczanie największej ilości opakowań specjalnych. Z czasem, dzięki naszej elastyczności, zostaliśmy aktywnym partnerem w zakresie produkcji i współpracy z projektantami opakowań z Wizards of the Coast.

 

Obecnie

Mocny start i kreatywna zmiana ukierunkowania marki Magic sprawiły, że obecnie jest ona jeszcze silniejsza niż dotąd. Ciągłe zmiany asortymentu i opakowań produktów dostarczają graczom coraz to nowych wrażeń, a firma Wizards of the Coast nieustannie znajduje nowe sposoby interakcji ze społecznością gry Magic.

Obecnie, po 20 latach od druku pierwszej talii kart do tej gry, aż 20 milionów graczy gra w jedną z jej wersji.
Powstało ponad 12 000 różnych kart do gry, a my naprawdę nie możemy już zliczyć, ile ich wydrukowaliśmy.

Firmy Cartamundi i Wizards of the Coast od samego początku znalazły wspólny język.

Od 1992 roku rozwijamy się i zmieniamy wspólnie, aby dostarczyć graczom jak najlepsze produkty i wrażenia z gry. Część graczy jest już młodsza niż sama gra, a przecież marka Magic ma jeszcze kilka asów w rękawie.

Prosimy o kontakt w sprawie ewentualnego omówienia z nami swojego projektu.

     
    Specifications
    Product category